Peanøttis med sjokoladebiter

Lettvint og kjempegod is uten ismaskin!

kremete vegansk is oppskrift

PEANØTTIS: Denne isen har kun fire ingredienser, og det eneste du trenger for å lage den er kjøkkenmaskin/blender og fryser,

Ingredienser til to porsjoner: 

  • 3 bananer
  • 2 spiseskjeer peanøttsmør
  • 1-2 spiseskjeer agavesirup, lønnesirup eller brun rissirup
  • 40 gram veganske chocolate chips eller annen vegansk sjokolade skåret i små biter

Framgangsmåte: 

Ta av skallet fra bananene. Skjær resten av bananene i mindre biter og frys dem ned.

Når de er gjennomfrosne har du de ut av fryseren. La de ligge på kjøkkenbenken i fem minutter før du har de over i en kjøkkenmaskin eller blender. Tilsett peanøttsmør og sirup, og kjør det hele til du har en helt jevn masse. Bland inn sjokoladebitene. Isen kan spises med en gang, eller oppbevares i fryseren. De kommer til å stivne ytterligere i fryseren, men etter fem minutter på kjøkkenbenken er den kjempegod å spise.

FLERE OPPSKRIFTER PÅ VEGANSK IS OG SORBET FINNER DU HER. 

10 tanker om “Peanøttis med sjokoladebiter

  1. Adele

    Naaaaaaaaam! Herlighet, så godt det så ut. Jeg husker en is jeg pleide å spise i voksenselskap da jeg var liten. Det var en sånn karamell/peanøtt/sjokolade-variant som smakte HELT fantastisk. Ser for meg at denne er ganske nærme 😉

    Svar
  2. Hanne

    NAM, denne var supergod, lettvint og sunn nok til å skeie ut med på en hverdag! Jeg måtte bare lage den med en gang jeg 😛

    Svar
  3. bobhund

    Her må det sies at selv en tulling som meg klarte å lage dette! Og det var kanon godt! Tommel opp for lav terskel for sukess.

    Svar
  4. Tilbaketråkk: Ukemeny: hurtigmat | Vegancoaching

  5. Tilbaketråkk: Glutenfrie bananbrownies | Vegancoaching

Legg igjen en kommentar